QUOTE(Arrriii @ 12 Jul 2010 - 00:54)
Katos tällä foorumilla on ne kaikki innokkaimmat harrastajat jotka ei jouda töiltään kirjoittelee
Vaikka tällä foorumilla on hyvä idea ja noi blogi jutut ja galleria on mitä paras idea niin puuttuu vieläkin varmasti se noin kuudesta - tusinaan aktiivista puhujaa. Onhan meitä tavallaan kolme mutta nyt on monestakin syystä itsellä jäänyt vähemmälle jutteleminen. Suurin syy ettei ehdi koneella olla

Monen enemmän vetävän foorumin ongelma on mielestäni että siellä on liikaa turhia kommentteja saa ne näyttämään hyvinkin aktiivisilta. Pahinta on joillakin merkki foorumeilta kun yrittää etsiä jotakin ongelman ratkaisua niin on hirveästi turhia aiheeseen liittymättömiä viestejä ja palaa käämi kun yrittää 20 sivulta löytää sen yhden viestin jossa kerrotaan miten se homma oikeasti ehkä hoidetaan.
Ehdotan seuraavanlaista pientä parannusta. Monihan yleensä vain ongelmista kyselee. Mutta jos itse löytää ratkaisun omaan pulmaansa tavalla tai toisella niin voisi sen jakaa ja kertoa sekä ongelman että ratkaisun. Muut voisivat sitten kertoa mielipiteensä ja mahdolliset parannusvaihtoehdot / kokeilut
Tätä mieltä kun on kello kaksi yöllä, nukkumaan tekisi mieli mutta mieli tekee täälläkin höpistä kun kerrankin pääsi koneelle

Itse pidän tästä foorumista erityisesti siksi, ettei täällä ole mainoksia hyppimässä silmille joka paikassa. Toisinaan niistä on kyllä apuakin, mutta erityisen ikäviltä tuntuvat mm. joillakin USA-foorumeilla keskellä viestiketjua olevat esim. uudesta autoshampoosta kertovat mainosviestit...
Ehkäpä toisaalta onkin hyvä, kuten, Arrriii, sanoitkin, ettei turhia kommentteja ole liikaa, mutta toisaalta täällä niitä taitaa olla liian vähän...

Eniten minua on mietityttänyt, että osa aiemmin aktiisisista käyttäjistäkin on näyttänyt katoavan arjen harmaaseen aherrukseen, kuten mm. Uni.
Tuo mainitsemasi tarinamuotoinen tapa kertoa asioista voisi olla kyllä osanottajien kannalta hyvä ratkaisu: sellainen, joka houkuttelisi satunnaisia lukijoita kertomusta kommentoimaan...
Diesel -Savua ilman tulta...