Etusivu Foorumi Galleria Blogit Kalenteri
Tervetuloa Vieras! ( Kirjaudu sisään :: Rekisteröidy ) Etsi :: Jäsenet :: Näytä uudet viestit :: Minun avustajani 

Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline :: [ Standardi ] :: Lineaarinen

> Ongelma! Jousituksessa tjn sinnepäin

Liz
Tulokas
*

Viestied: 25 Jul 2010 - 17:53    Viesti #1 +Quote Post

Elikkä osaako joku sanoa mikä voisi olla vikana kun auto (Chevy) pitää vinkuvaa ääntä ajaessa? Tai siis kuulostaa siltä niinkuin kissa olisi jäänyt kiinni pohjaan (tarkistin, ei muuten ole tongue.gif ) tai kuin jokin metalliosa raapisi asfalttia. Itellä tuli lähinnä mieleen josko iskunvaimentimissa tai jousituksessa olisi jotain häikkää, koska oon nyt kiinnittänyt huomiota että kuuluu pientä narinaa/vinkunaa kun autoon menee istumaan. Enkä siis ole mikään kokoa valas, jonka vuoksi jouset soisi smile.gif Mutta kummastuttaa, kun vika on ilmennyt yht äkkiä eli en ole tyyliin posottanut satasta hidasteisiin. Kiva jos joku osaa neuvoa, olen itse tosi vihreä kaikissa autoasioissa!

User is offlineProfile CardPM  Top

Arrriii
Lippalakkitunari
Saab 9-3 TiD

Viestied: 25 Jul 2010 - 20:21    Viesti #2 +Quote Post

Olisko jarrupalat kuluneet ja se palassa oleva metalli osuisiko levyyn, vai onko chevyssä rummut? Vai onko vinkuminen enemmän ujellusta jos laakeri olisi jossakin viimeisillään? Palat voi tarkastaa helposti, laakerit taitaa parhaiten saada tarkastettua kun ajaa kohtuu lenkin ja kokeilee sitten jokaisen pyörännavan että onko lämmennyt.

--------------------

User is offlineProfile CardPMEmail Poster  Top

Master_Of_Orion
Omituinen höpöttäjä
Ford Orion 1.6 D CL

Viestied: 30 Jul 2010 - 21:42    Viesti #3 +Quote Post

Liz:

Onkos vika jo selvinnyt?

Arrriii:n mainitsemien vikojen lisäksi en keksi itse muuta kuin tukivarsien puslien kulumisen (tai kovettumisen, jos ovat mm. kumia). Minkäs ikäinen ja mallinen auto on kyseessä?

--------------------
Diesel -Savua ilman tulta...

Liz
Tulokas
*

Viestied: 9 Aug 2010 - 11:15    Viesti #4 +Quote Post

Jep, ne oli kaikki jarrupalat finaalissa ja yks niistä osin irti. Tosin vieläkin musta kuuluu niistä jousista nitinää mut eipä kai niissä sitten ole ihmeempiä jos ammattilaisten mielestä vaan jarrupalat tartti vaihtaa smile.gif Kiitti vastauksista smile.gif

Master_Of_Orion
Omituinen höpöttäjä
Ford Orion 1.6 D CL

Viestied: 10 Aug 2010 - 00:31    Viesti #5 +Quote Post

QUOTE(Liz @ 9 Aug 2010 - 11:15)
Jep, ne oli kaikki jarrupalat finaalissa ja yks niistä osin irti. Tosin vieläkin musta kuuluu niistä jousista nitinää mut eipä kai niissä sitten ole ihmeempiä jos ammattilaisten mielestä vaan jarrupalat tartti vaihtaa smile.gif Kiitti vastauksista smile.gif
*

Vanhemmiten autoissa alkaa usein luonnostaan esiintyä ylimääräisiä natinoita, kun tiivisteet ynnä muut kumipohjaiset osat hieman kovettuvat. Tämä ei välttämättä tarkoita, että ne aiheuttaisivat muuta vaaraa kuin kosmeettisen haitan autoilijalle. Ilmeisesti tässäkin on sama tilanne niiden pienempien natinoiden kanssa...

Mutta mukava kuulla, että ongelma ratkesi. Turvallista ajoa... smile.gif

--------------------
Diesel -Savua ilman tulta...

Arrriii
Lippalakkitunari
Saab 9-3 TiD

Viestied: 10 Aug 2010 - 16:46    Viesti #6 +Quote Post

Ne nitinät tahtoo tulla vähän iän mukana moneen autoon. Japsiautoissa ainakin on talvella huomattavaa nitinää muoviosissa. Primeralla (P10) ajaessa 30 asteen pakkasessa jokaisessa heilahduksessa tuli kauhea nitinä. Sitä pitää vaan kuunnella ja katsella ja kokeilla jne...kyllähän niitä oppii tuntemaan kun tarpeeksi kuulee.

--------------------

User is offlineProfile CardPMEmail Poster  Top

Topic Options 
Reply to this topicStart new topic

Lo-Fi Versio Aika on nyt: 10 September 10 - 04:28