Olikos pumpulia tai jotain muuta "pehmikettä" kotelon sisään?
Tuo elementin ja kotelon väliin tuleva tiiviste kannattaa valita mahdollisimman ohueksi. Nimittäin jos käyttää paksua, tulee kiinnitys ruuvin ympärille yllättävän suuri kuormitus. Subbarilla tätä tuskin tapahtuu, mutta itse olen nähnyt midarin jonka valu runko oli vääntynyt ja hiukan murtunutkin kiinnitysreikien ympäriltä. Tosin siihen vaikuttaa kiristysmomenttikin.
Sikafleksi on ihan hyvää, toki tavan puuliimakin toimii saumoissa. Sikafleksistä ja silikonista tiivisteenä puhuivat joskus että se syövyttäisi tinauksia. Tiedä häntä...itse en moista ole tavannut, vaikka silikoniakin olen joskus käyttänyt.
Joskus tuli huomattua myös että jos käyttää elementin kiinnitykseen pelkkiä puuruuveja, kannattaa elementti laittaa kerralla paikoilleen. Jos ruuveja remppaa kovinpaljon eestaas on vaarana että joku ruuvi "korkkaa" ja tällöin joutuu kaikki vanhat reiät tukkimaan ja kääntämään elementtin niin että sen saa uudelleen kiinni.
Jos käyttää ns. iskumuttereita ei tätä ongelmaa ole, mutta ne on huomattavan paljon työläämmät asentaa.
Tässäpä muutamia pikku seikkoja jotka tuli noin äkkiseltään mieleen. Tärkeintä on että kotelosta tulee varmasti tiivis. Niin, ja sitten varovasti sen elementin kiinnityksen yhteydessä. Ettei vaan meisseli luiskahda ja pöki kartioon tai ripustukseen ylimääräisiä tuuletusreikiä...sellaistakin on sattunut.