Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turvavyot
Motorfreaks Foorumit > Styling, Tuning & Maintenance > Sisusta
Uni
Kysymys kuuluukin etta miten lain puolesta voi muuttaa turvavyon kiinnityksia? olisihan se kiva ottaa noi vakio vyot pois kun on 4 pistevyot joka penkilla
keksu
siis sehän on lain puitteissa mahdollista kun asennat hyväksytyt vyöt paikoilleen vahvistat kohdat auto0sta huolellisesti ja muutoskatsastat auton uusilla vöillä!!!!!! mondeossa oli mulla momon sähköisesti kiristyvät vyöt ja meni läpi kunhan ensin vahvistin kiinnityskohdat!
Nipa
Mä ajattelin kanssa laitta 4-piste vyöt penkkien vaihdon yhteydessä ja just miettiny tuota vahvistus juttua että mikä sitten riittää että menee katastuksesta läpi.

Mulla tulis vyöt takajalkatilan pohjasta läpi
Master_Of_Orion
Keksu saisi melkein kertoa, millälailla hän kiinnityskohdat vahvisti. Itse en ole asiaan perehtynyt, mutta perinteisesti alkuperäiset turvavyöthän on pultattu runkopalkkeihin tai muihin kantaviin rakenteisiin ja palkkien vahvistus on tehty paksunnoksella, esim 5-10 millimetrin paksuisella levyllä. Tämä on todennäköisesti mitoitettu seuraavalla tavalla: Kun törmäys tapahtuu, vöiden kiinnityspisteisiin kohdistuu tietty voima, joka jakautuu ankkureina toimivien levyjen ansiosta riittävän suurelle pinta-alalle, jottei vöiden kiinnityspisteet repeydy irti. Valitettavasti en myöskään tiedä vahvistepisteen toleransseja... sad.gif
Uni
mulla meni läpi kun vaan hitsailtiin lisää rautaa kriittisiin paikkoihin ja pultteja.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.