Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Koeajettu
Motorfreaks Foorumit > Yleinen > Yleinen Auto keskustelu
dEnA
Kävin eilen radiomainoksen innoittamana koeajamassa vw:n 1,4 tsi moottorin.
Golffin pyysin mutta jetta oli lähin mitä porvoon laakkosella oli tarjolla. Ei sentään 170hv gt malli vaan perus 140hv.
Ei millään haluaisi uskoa että on vain 1400cc mylly, kone vetää tasaisesti läpi kierrosalueen ja taitaa tuossa olla väännötkin ihan hyvin kohillaan, jos vertaa kaverin 2,0l 140hv bensavapariin niin laiska peli se 1,4 litraiseen kaksoisahdettuun myllyyn verrattuna on.

Olin kuullut valituksia että kone vetää epätasaisesti juuri mekaanisen ahtimen poistumisen tietyssä kierrosalueessa ja turbon astumisen peliin takia. Minusta tämä oli kuitenkin erittäin pieni miinus.
Oikeastaan ei se haitannut minua ollenkaan, olihan se havaittavissa mutta se siitä.

Oikeita miinuspuolia voisi sitten olla että miten tämä hieno tekniikka toimii käytännössä vaikkapa 200+tkm ja 10vuoden jälkeen. Kun on niin paljon liikkuvia osiakin smile.gif

bensaahan tuolle kelpasi koeajolenkillä ihan reilusti raskaan kaasujalan takia mutta seurasin ajotietokoneesta kulutuslukemia reilussa motarivauhdissa ja näytti tuo sellaista 6,5-7,5 Ei paha ollenkaan kun vauhtia oli kuitenkin ~140

Onneksi hintalapussa on niin korkea hinta ettei tarvii miettiä ostoa smile.gif Muuten saattaisi harmittaa jo kun menin antamaan pikkusormen..

Tänne saa siis laittaa kommenttia ja lisää "raportteja"
Q47
Ite olen käynyt pärryyttämässä muutamat kerrat GT:n ratin takana Kajaanin Laakkosella vaan ei ole vielä uskaltanu kysyä koeajoon tai oikeastaan ei ole aikataulu antanu myöten. Toisaalta ainahan se uusi auto tuntuu paremmalta tuon vanhan GT:n jälkeen.

Varmastihan tuosta löytyy lastentauteja niin kuin on näissä alkupään VR6 tekniikoissakin.

Ilmeisesti tämä 1.8T tekniikka on aika onnistunut kestävyyden kannalta? Itse olen aina vähän karsastanut ahdettuja tekniikoita juuri tämän kestävyyden takia.
Arrriii
Oon tainnu joskus kertoakin täällä foorumilla kun kerran yritin vanhempaa ajoneuvoa koeajaa nii ois suunnilleen pitäny olla pankkitilin saldo virallisella lapulla vaikka auton hinta oli jotain 2500 taikka alle, noh, eipä ole sen jälkeen pahemmin innostanu kun suoraan sanottuna vit**unnuin sen verran (ainakin näihin pieniin puljuihin kun tuntuvat olevan niin köyhiä), ajetaan ne autot aina mitä ollaan ostamassa, tai ainakin minkä ostamista harkitaan puolivakavasti.

Mitenkähän nuo isot autotalot, Laakkonen ja Hartikainen antavat koeajaa uutta kalustoa. Nyt vois kesällä harrastaa ku ei töitäkään ole biggrin.gif

Onhan noissa turbotekniikoissa luonnollisesti enemmän kuluvia osia, ja osien uusiminen voi köyhdyttää liikaa niin ne jätetään sitten huoltamatta kunnolla kun vielä toimivat. Tämä käsitys on jäänyt itselleni, tosin juuri näissä enemmän ajetuissa turboissa.
Master_Of_Orion
Mielenkiintoinen tapaus tuo kaksoisahdettu TSI moottori. Mekaniikan kestävyyttä en varsinaisesti epäile, mm. useimmat kompressoriahtimet kestävät usein yli moottorin käyttöiän ja turbojakin korjataan harvemmin kuin starttimoottoreita, ainakin käsittääkseni. Ennemmin pelkään elektroniikkavikoja vuosien kuluessa eteenpäin. Toisaalta toimintatapansa ja niiden aiheuttamien rasitusten vuoksi näissä moottoreissa saattaa olla suuremmat erot koneen kunnossa kuin perinteisissä koneissa suurilla ajomäärillä, sillä laiminlyötynä noin monimuotoinen tekniikka saattaa olla vikojensa takia asentajan painajainen, mutta säästeliäästi käytettynä ja hyvin huollettuna kyseinen kone saattaa kestää hyvinkin pitkään...

Arrriii

Perin mielenkiintoista, etteivät pienemmät autotalot uskalla antaa autoa koeajoon, vaan pyytävät todisteita siitä, että koeajaja joko voi maksaa rikkoutuneen auton tai on varallisuutensa puolesta "oikea asiakas". Ei millään uskoisi, että noin epäluuloisia myyjiä olisi. Toisaalta sen ymmärtäisi silloin, jos väärinkäytöksiä olisi tullut sen kaupan kohdalle enemmältikin...
Arrriii
Tuli koeajettua hilux vanhempi (se pomminkestävän maineen saanut) ja tuntu kumman mukavalle. Hyvin 2.4 diesel väänsi ja kiihtykin ihan kohtuullisesti. Takaveto oli tietenkin plussaa, ei kummiskaan driftausta tullu mutkissa harrastettua.
Master_Of_Orion
Arrriii koeajolla?

http://www.youtube.com/watch?v=mzAjn4KG7x4 smile.gif smile.gif
Arrriii
Melkeinhän se noin meni ;D

Eilen taas pääsin kaverin mazda 6 2.3 bensan rattiin...kyllähän tuo kiihty hyvin ja muutenkin mukava, vakaa ajettava.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.